Skip to content

YGS, LYS, ÖSS, SBS, KPSS, ve ALES Bilgileri, Sınav Soruları ve Çözümleri, Sınavlara Hazırlık Deneme Testleri, Matematik ve Geometri Konuları, Zeka Soruları ve Oyunlar.

CeBiRsEl.com

Ayarlar
Narrow screen resolution Wide screen resolution Auto adjust screen size Increase font size Decrease font size Default font size default color blue color green color
-> Anasayfa arrow Paradokslar arrow x = -1 Yanlış Nerde ?
x = -1 Yanlış Nerde ? Yazdır E-posta
Üye Oylaması: / 53
Kötüİyi 
Buradaki yanlışı bulabilirmisiniz??
x = 1+2+4+8+16+....... ise x = ?
x-1 = 2+4+8+16+...
x-1 = 2(1+2+4+8+16+.....)
x-1 = 2x
x = -1




Hit: 15529

Yorumlar (54)
20-05-2010 14:26
çözüm eğer sonsuz sonsuzsa sınırsızsa:
2+4+8+16... 2 ye bölününce bir artmış 
 
karşı tarafta arttırıldığı zaman  
 
x-1+1=2x 
x=2x yine sonsuzluğun hatası
devrimatematik
20-05-2010 14:18
sonsuzluk
burada sonsuzluktan doğan bir hata war sonsuzluun yarısı yine sonsuzluk kabul edilmiş 2+4+8+16..... nın yarısı daha büyük bir sayı olmuş 1+2+4+8+16.... !!!
devrimatematik
02-05-2010 17:58
çözümdeki yanlışlık aşağıdadır
Öncelikle çözüm yanlıştır. ıraksaklıkla alakalı bir durum bu soruda geçerli değildir ve ayrıca sonsuzlukla da işlem yapılabilir. işte hata; 
x-1 = 2x bu satırdadır 
doğrusu şu şekildedir; 
x=1+2+4+...+n/2+n 
x-1=2+4+...+n/2+n 
x-1=2(1+2+...+n/4+n/2) 
x-1=2(x-n) 
x-1=2x-2n 
x=2n-1 
doğru sonuç budur. burada n'ye istediğiniz 2 üssü olan(2,4,8,16,32,64...) tam sayı değerinide verebilirsiniz, sonsuzu da 
mesela n=16 olsun bu durumda x=2*16-1 
x=31 yada n=sonsuz olsun; 
x=2*sonsuz-1 
2*sonsuz=sonsuz 
sonsuz-1=sonsuz 
bu durumda x=sonsuz ki bu da doğru sonuçtur.
elektroilker
26-04-2010 17:27
çözümdeki yanlışlık aşağıdadır
Evet,kesinlikle haklısın!:)))
Starsailor
26-04-2010 09:49
dikkat...
1-)2. ifade x'e eşit degil((verilen dizi sonsuza gitmezse)) 
 
2-)Deminde belirttigim gibi bu işlemi dogru yapan bulunursa sonsuz sır olmaktan çıkar..sonsuzu tanımlamak gerek...
yarasa_1600
26-04-2010 09:33
var...
Sonsuzu sınırlı oldugunu düşünürsek işlemin dogru olması gerek.Fakat sonsuzun sınırsız oldugunu düşünürsek işlem yanlış olur dogru cevabın tekrar sonsuz olması gerek...Sonsuzun tanımsızlıgından kaynaklanan bir soru...
yarasa_1600
28-02-2010 00:52
soru zaten yalnış
verilen soruda ki seri ıraksak seri bu serilerde işlem yapamayız
mehmetgdz
09-02-2010 00:31
Sonsuzlar Bir birine eşit olamaz...
Soznsuzların birbirine eşit kabul edilmeyeceğine göre buradaki sadelestirme hatalıdır!!!
bayramSezgin
18-01-2010 15:25
İşlem Doğru Gibi
işleme bakıldığında herhangi bir hatanın olmadığı görülmeli bence..burdaki tek sorun sonsuzlukla işlem yapılması..bir sayıya  
Buradaki yanlışı bulabilirmisiniz?? 
x = 1+2+4+8+16+....... ise x = ? 
x-1 = 2+4+8+16+... 
x-1 = 2(1+2+4+8+16+.....) 
x-1 = 2x 
x = -1 
 
gibi bir sonsuzluk verilmişse o sorunun reel bir cevabının çıkması beklenmemelidir...
Aşık Şeker
19-11-2009 01:25
cebirsel değil
sonsuzluk anlayışı cebirsel değildir. dolayısıyla orada cebirsel denklem matemetiksel açıdan doğru sayılabilir.a 
ama cebirde sonsuz olmaz
oea17
26-03-2009 11:26
BULDUM CEVABI
orda 1+2+4+8+16... demişsin 16 sonraki sayıyı bilemeyiz ama sen aşağıda 2 parantezine alıp +16 yı da yazmışsın onun doğrusu 2(1+2+4+8)
rnkaa2
06-03-2009 17:24
sonsuz
x duruma göre sonsuz gibi yani x işaretini sonsuz işaretini sonsuz işareti olarak algılarsak tmmdır sadece x daha önce görülmemiş bi değer gibi gösterilmiş
UslanmazZ
07-02-2009 19:14
sonsuz
sonsuz-1=sonsuz'dur. 
x=sonsuz ise  
x=x'dir 
sonsuzdan 1 çıkarılınca yine sonsuz kalır çünkü sonsuz belirsiz bir sayıdır.
cassandra
07-02-2009 13:15
ord.prof .emre
bakın bu gerçekten çok ii hazırlanmş bir soru ve yanıltmaca ön planda bakın soru bizden ne istiyor(halim hoca:D:D) şaka biyanada burda .... bırakılan yer sonsuz olarak tanmlanıyor hatada burada eğer bu sonsuz ise nasıl paranteze alınır (sanki belirli bi tam sayıyış gibi pehhh) saygılarımla arş.emre türk msn adresim
waremre
28-12-2008 06:05
Cevap zaten ilk satirda verilmistir.
Cevap ilk satirda verilmis olup. islem gerektirmez.  
 
x = 1+2+4+8+16+...... ise x = +sonsuz
kilincarslan
28-12-2008 06:00
Cevap zaten ilk satirda verilmistir.
Cevap ilk satirda verilmis olup. islem gerektirmez. 
 
x = 1+2+4+8+16+...... ise x = +
kilincarslan
15-11-2008 00:07
-------
sonsuz giden işlemde toplma çıkarma yapılmış olmaz böyle şey
matmurat
11-10-2008 21:53
-------
yazım yalnışı yapmış x bilinmeyene denir bana göre oraya sonsuz işareti getirilmesi lazım.hem soru değil ki bu sadece açıklama tanım gibi sayıların sonsuza kadar gidebileceğini gösteriyo.
smirna
26-09-2008 09:02
sonsuzluk var
x sonsuz bir sayıdır x/x sonsuz/sonsuz yani yanımsızdır bunlar sadelesemez. 
buna benzer 0/0 ı sadelestirip 3=5 bulanlar var buda onun gibi yalıs
oantepli
08-08-2008 16:10
Seri sorusu
bu gir seridir. herkes kafasına göre parantaze alamaz.
bjk_atabey_1903
25-05-2008 17:53
Seri sorusu
x = 1+2+4+8+16+....... ise x = ? 
x-1 = 2+4+8+16+... 
x-1 = 2(1+2+4+8+16+.....) 
x-1 = 2x 
x = -1 
 
 
3. aşamadaki 2(1+2+4+8+16+.....) olmayacak çünkğ en baştaki 1 rakamı zaten x\'in yanına geçirilmişti
zumrish
17-04-2008 15:21
Seri sorusu
1+2+4+8+16+..............2^n 
 
bu bir seridir arkadaslar değerlendirme buna göre yapılmalıdır bence
ustalarahmet
17-04-2008 14:53
şimdi
x= 1-2^n 
olur 
esıtlıgın sol tarafını da 2 ye bölünce o zamanda  
x=2(1-2^n-1) 
olur bunları göz onune alacak olursak 
x=3-2^n-1 olur
ustalarahmet
14-02-2008 10:37
şimdi
ya vazcaydım kafam karıştı bu ne biçim soru böle :)
busra_19
14-02-2008 10:35
şimdi
cevap 1  
x-1=2x-2 
burdan da x=1
busra_19
04-02-2008 00:00
......
bu problemde 
 
x-1=2 üzeri Y dir.
galipolu
10-01-2008 16:26
sonsuza giden seri
sonsuza giden seride boyle işlem yapılmaz ki...eğer seri bi "n" ile sonlanmış olsaydı toplam faktörü kullanılıp çözülürdü... 
 
Adam zaten cvbı vermiş x=sonsuz diye...daha işlem yapılmaz ki...
samoyet
05-01-2008 20:40
sonsuza giden seri
sanırım buradaki ifadenin hatası işlem içinde sonsuzluk belirten bir işlemin geçmesinden kaynaklanıyor
kriptograph
18-12-2007 15:51
hata
x=1+2+4+8+16.... 
x-1=+(sonsuz)-2/2 
x=+(sonsuz)-1/2 
ayrıca 2 den sonsuza kadar giden tüm sayıların toplamına nasıl aynı degeri yani x verir birbirine eşitligi nerden belli
MYdonoss
16-12-2007 14:54
Yanlış...
anlışlık sonsuza giden bi ifadeyi 2 parantezine alınması
nacak
26-11-2007 12:35
Yanlış çok belli!
Soruyu en baştan düşünelim x iki kat iki kat çoğalıp sonsuza giden pozitif sayıların toplamı en baştaki ifadede x=1+2+4+8+16... diyor. Madem x bu sonsuza kadar giden pozitif değerlerin toplamı o zaman nasıl negatif -1 sayısına eşit olabilir?
meramlı
24-09-2007 20:47
limit ve sonsuz
sonsuza giden dizilerde limite bakılır, yakınsadığı bir sayı varsa dizinin limiti om sayıya eşittir, ancak limit değeri sonsuz olursa, ıraksak dizi denir, limit değeri sonsuzdur. eğer bu dizi sonsuz toplam olmasaydı tümevarımdan,çözülebilirdi.bu 1. hata idi, 2.si ise diğer üyelerinde söylediği gibi sonsuz-sonsuz=belirsiz dir.. 
(tanımsız veya sonsuz değil)
altruist
19-09-2007 12:20
belirsiz işlemler
başlangıçta sağ taraf sonsuza gidiyor ve bir dizi belirtmiyo.çünkü genel terimi belli değil.dolayısıyla genel terimi belli olmayan böyle ifadelerde dört işlem yapmak oldukça saçma olmalı!
o@sis
16-09-2007 21:11
bu nasıl?
son sayı 2^n ise x=[2^(n+1)]-1 dir nacizane çözümüm
volkanfromtr
20-06-2007 09:58
bu nasıl?
x=örnegin:1+2+4+8+16+32+64 olsun 
x-1=2+4+8+16+32+64 
 
ise;2(1+2+4+8+16+32)=x-1 demiş ve  
2(1+2+4+8+16+32)in sadeleştirmesinede =2*x demiş yanlış burda yani X=1+2+4+8+16+32+64 iken son işlemde bunu 1+2+4+8+16+32 olarak göstermiş aslında burda işlem x-1=2(x-64) gibi olmalıdır  
sonuç;x-1=2(x-n)
ctrlwpls
10-06-2007 15:43
bu nasıl?
1 İ ÇIKARMIS SOLDA AMA SAĞDA ÇIKARMAMIS EKLEMİŞ BİRAZ DİKKATLİ BAKILIRSA YANLISLIK ORDA.
kostantin
08-06-2007 22:20
matematik yalan söylemez
bu yapılan işlem aslında sayıların da bir döngü içinde olduğunun bir kanıtı bence.  
tıpkı uzak doğuya gitmek isteyen avrupalı denizcilerin batıya doğru yelken açmaları gibi. 
herşey sonuçta başlangıcına geri döner bu doğanın kanunu...
go_kalp
19-05-2007 22:09
sonlu-sonsuz işlemler
sonlu sayılardaki işlemlerle sonsuz sayılardaki işlemler aynı değildir. cevap her zaman doğru çıkmayabilir. bu örnekte olduğu gibi.
greatlover17
12-05-2007 21:19
sonlu-sonsuz işlemler
"Buradaki yanlışı bulabilirmisiniz?? 
1.işlem:  
x = 1+2+4+8+16+....... ise x = ? 
2.işlem: 
x-1 = 2+4+8+16+... 
x-1 = 2(1+2+4+8+16+.....) 
x-1 = 2x 
x = -1 

bence hata ikinci işlemde ..çünkü işlemin sağından 1 çıkartılırken solundan çıkartılmamış..yani işlem hatalı...
ladres
11-05-2007 18:58
sonsuz eksi sonsuz ??????????
sonsuz
slymn_g
01-05-2007 21:38
..
kesnlkle 2x ten x çıkarrkn sonsuz-sonsuz belirsizlii yaplmş oluo...
AngelsDemons
23-04-2007 21:17
..
TANIMSIZDA HATA
onursamed
21-04-2007 21:07
sayfanızda hata
az önceki soruya gönderdiğim cevapta kare gibi çıkan semboller sonsuz işaretidir.matematikle ilgili bir sayfada sonsuzun olmaması ilginç!
klikklik
21-04-2007 21:04
alın bakalım
1-2 / 1-2 =  
yani ıraksak.bir sonlu toplam ile gösterilemez. 
x= olduğundan 
x-1=2x demek 
-1=2. yani = dur.x=-1 olamaz
klikklik
21-04-2007 15:36
kkoksal55 yanlış yazmışsın.
Sonsuz-sonsuz tanımsız değil belirsizdir.
kadirhanpolat
17-04-2007 20:34
yanlıs surda ki
burda x sonsuzu temsil ediyo dolayısıyla 2x de sonsuzdur.oysa yukarda 2x-x işlemi yapılmıs ve x=-1 bulunmus ancak söle bi durum varki matematikte sonsuzdan sonsuzun cıkarılması tanımsızdır yanlıs burdadır
kkoksal55
05-04-2007 12:49
x burada sonsuzu sembolize ediyor.
x burada sonsuzu sembolize ediyor. Yapılan işlemler doğru ama son kısım doğru değil. 
2x-x=-1 
x sonsuzsa 2x de sonsuzdur. 
(sonsuz-sonsuz) belirsizliği ifade eder. -1 sayısı (sonsuz-sonsuz) ifadesinin alacağı sonsuz değerden yalnız biridir.Ama kesinlikle odur diyemeyiz.Adı üstünde belirsiz.
kadirhanpolat
24-03-2007 18:44
ıraksak dizi
ıraksak dizilerde işlem yapılamaz galiba
burakterzi1988
17-03-2007 18:15
yanlış yok
İşlemde yanlış yok gayet iyi çözülmüşş..kanımca:)
betsy
15-03-2007 09:11
yanlış var
sol tarftan sadece 1 çıkarıyoruz sağ taraftaki bütün sayılarsan 1 çıkarıyoruz bundan dolayı eşitlik bozulur
hasanyozgatli
14-03-2007 10:00
..
x e eşitlediğimiz sayı sonsuza gidiyor diğer tarafta 2 parantezine alıp sayının yine x eşit olduğunu söyledik bunun x eşit olup olmadığını bilemeyiz yani sonsuzda kafamıza göre işlem yapamayız sorun burdan geliyor...
goldensection
03-03-2007 18:16
..
sanırım ordaki ... herine sonsuz yazsak sonsuzu 2 parantezine alabilir myzz ? alsak da sonsuz / 2 olur o da x e eşit olmz :S
maniak_ua
09-02-2007 22:29
..
eğer sayı sonsuza gidiyorsa "okyanusatan bir kova alsak bile okyanus okyanustur" yani sayı x değişmez
eskilerden
07-02-2007 07:38
YAJNLIŞ MI VAR? :pP
Yanlış yokmuş gibi duruyoo walaa :)
cyngene

Sadece Kayıtlı Kullanıcılar Yorum Yazabilir.
Lütfen Yorumda Bulunmak İçin Kayıt Olunuz.

Powered By CeBiRsel.com 1.4.2

 
< Önceki   Sonraki >

ÖSS Matematik

Geometri
Analitik Geometri
Matematik 1
Matematik 2
ÖSS Hakkında
Geometri Formülleri
Videolu Konu Anlatımları
Geometri Soru Çözümleri
Matematik 2 Soru Çözümleri
ÖSS 2009 Soru ve Cevapları
Konularla ÖSS-ÖYS Soruları
Ekstra Matematik
ÖSS Çıkmış Sorular
ÖSS Deneme Sınavları
YGS ve LYS Bilgileri
ÖSS 2009 Puan Hesaplama
YGS ve LYS Puan Hesaplaması

KPSS ve LES

KPSS Çıkmış Sorular
KPSS Geometri Konu Anlatımlı Videolar
KPSS Matematik Konu Anlatımlı Videolar
KPSS 2008 Sonuçları
KPSS/1 Puan Hesaplama
KPSS/2 Puan Hesaplama
ALES Çıkmış Sorular
ALES 2008 Sonuçları
LES ten ALES e Puan
ALES Puan Hesaplama
Çıkmış KPDS Soruları

Eğitim Bilimleri

Matematik ve Toplum
Gelişim ve Öğrenme
Sınıf Yönetimi
Kadki Ders Notları
Meslek Seçim Testi

Testler

IQ Testi
EQ Testi
Aşk Testi
Algı Testi
ESP Testi
Kişilik Testleri
Duygusal Zeka
Yalnızlık Testi
Refleks Testi
Karakter Testi
Psikoloji Testi
Renk Körlüğü Testi - 1
Stres Düzeyi Ölçeği
Meslek Seçim Testi
Keltik Astrolojisi
Dikkat Testi
Parmak Hesabı - Dikkat Testi
Mahkeme - Kişilik Testi

Oyunlar

Beceri
Beceri - Blog
Strateji - Zeka
Strateji - Zeka - Blog
Aslanlar ve Avcılar
Uçaktan Kaçış
Teraziler
Satranç

Kimler Online

Şuanda 88 misafir bağlı

Giriş Formu






Parolamı unuttum?
Hesabınız yok mu? Kayıt Ol

 

 


CeBiRsEl.com sitesi istatistik amaçlı server logları dışında kişisel bilgilerinizi elde etmez veya barındırmaz. Ancak sitede mevcut bulunan reklam yayınları aracılığıyla, reklam verilerinin toplanması için cookie ve web beacon kullanılıyor olabilir. Bu tamamen sizin izninizle gerçekleşiyor olup, isteğiniz dahilinde internet tarayıcınızın ayarlarını değiştirerek bunu engellemeniz mümkündür.

5846 sayılı kanunun 25. maddesinin ek 4. maddesine göre hakkı ihlal edilen öncelikle üç gün içinde ihlalin durdulmasını istemek zorundadır. Durdurulmadığı takdirde savcılığa başvurabilir. Eğer ihlal edilen bir durum söz konusu ise İletişim adresinden bize ulaşınız.